maandag 4 februari 2013

Super Bowl: festival van de reclamefilmpjes

De Super Bowl - de grote finale van het American football-seizoen - is een feest voor de liefhebbers van de sport. Maar niet alleen football-fans kijken elk jaar reikhalzend uit naar de Bowl. De Super Bowl is ook de hoogmis van de reclamefilmpjes.

Nooit kijken er zoveel Amerikanen naar de televisie als tijdens de Super Bowl, waardoor de prijzen voor reclame voor en tijdens het sportevenement torenhoog zijn. Heel wat grote bedrijven zien hun kans om op dat moment een nieuw, duur clipje te lanceren. En dat fenomeen op zich is tegenwoordig minstens even belangrijk als de sport. Vooraf wordt er druk gespeculeerd over de reclame en achteraf analyseren en beoordelen bloggers en nieuwsmakers ieder filmpje.

De lezers van The New York Times maakten ook hun selectie.

Dit vonden zij het meest memorabele filmpje:


"Budweiser: Brotherhood"


Volkswagen maakte volgens de lezers van de Times het grappigste reclamefilmpje:



"Volkswagen: Get In. Get Happy."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten